سریال ملکه کی

داستان سریال ملکه کی

داستان سریال در مورد زندگی سونگ نیانگ (ملکه کی) است که یک زن اهل گوریو است. این سریال وقایع تاریخی و زندگی او را از کودکی و سخت های او تا ازدواج با امپراطور طغن تیمور از سلسله یوآن چین به تصویر می کشد.

کی سونگ نیانگ نخستین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو تجربه می کند سپس جهت گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم حکومتی سلسه یوآن می شود، او در ابتدای ازدواج ب طغون تیمور به او هیچ گونه میلی نشان نمی دهد ولی در انتها عاشق حقیقی او می شود و این دو صاحب فرزندگی به نام آیوشیریدارا می شوند و در آخر تمامی رقیبانش را مغلوب می کند و فاتح امپراطوری یوآن چین می شود.

سریال ملکه کی

امپراطور یا کی کیست؟

امپراتریس گی (یا کی) متولد سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۷۰ میلادی می‌باشد. او در سلسله مغولی یو آن چین با نام اولجی خاتون (Öljei Khutugh) و (به چینی: 奇 皇后) شناخته می‌شود. او صیغه سلطنتی Toghun Temür (امپراتور هویزونگ) و مادر Biligtü Khan (آیوشیریدارا) نیز هست.

اولجی خاتون یک نام مغولی بود که توسط دربار سلسله یوآن به او عطا شد. او در خاندان Gi Ja-o (به کره‌ای: 奇子敖) در منطقه Haengju که جزو خاک امپراطوری گوریو در کره به حساب می‌آمد متولد شد. او یک برادر به نام Gi Cheol نیز داشت.

اولجی خاتون ابتدا صیغه امپراتور هویزونگ بود اما وقتی پسرش آیوشیریدارا (Ayurshiridara) متولد شد او توانست جایگاهش را در دربار محکم کند. پس از برکنار شدن ملکه Tanashiri در سال ۱۳۴۰ {{نیازمند منبع}} امپراتور هویزونگ سعی کرد اولجی خاتون را به مقام ملکه منصوب کند. سرانجام پسرش آیوشیریدارا در سال ۱۳۵۳ به ولیعهدی رسید.

در سال ۱۳۵۶ پادشاه گوریو Gongmin (گنگ مین شاه گوریو) در طی یک کودتا خاندان کی را قتل‌عام نمود. اولجی خاتون نیز ارتشی به فرماندهی Tash Temür مهیا ساخت و به سوی گوریو فرستاد. اما این ارتش در نزدیکی رودخانه پالو شکست سنگینی از ارتش گوریو متحمل شد.

در سال ۱۳۶۴ دربار سلسله یوآن درگیر منازعات داخلی بر سر ولیعهدی آیوشیرادارا شد. سرانجام رهبر شورشیان بالاد تیمور (Bolud Temür) موفق شد پایتخت را اشغال کند. در طی این نزاع ولیعهد فرار کرد اما اولجی خاتون به دست شورشیان اسیر شد.

با مرگ بالاد تیمور شورشیان چینی در سال ۱۳۶۸ از رود زرد گذشتند و پایتخت را اشغال کردند. با نابودی سلسله یو آن در تاریخ ۱۳۶۸ اولجی خاتون به مناطق شمالی یینگچان (Yingchang) فرار کرد و در همان‌جا ناپدید شد. مورخین سال‌های مرگش را بین ۱۳۶۹–۱۳۷۰ تخمین زده‌اند.

سریال ملکه کی

نقش های اصلی سریال ملکه کی

  • ها جی وان در نقش کی سونگ نیانک (در آینده ملکه کی)
  • هیونگ سونگ مین در نقش کودکی‌های کی سونگ نیانگ
  • جو جین مو در نقش وانگ یو (ولیعهد و پادشاه گوریو)
  • جی چانگ ووک در نقش امپراتور سلسله یوآن هویزونگ (تقون خان)
  • بیک جین هی در نقش ملکه تاناشیری
  • جیون گوک هان در نقش ال تیمور

سریال ملکه کی


مجله اینترنتی اولجی ,خاتون ,ملکه ,یوآن ,گوریو ,سریال ,اولجی خاتون ,سلسله یوآن ,سریال ملکه ,سونگ نیانگ ,بالاد تیمور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت مدرســه برتــر ????Parsa ZBL خرید ادکلن تام فورد نقش رونق تولید در پدافند غیرعامل امروزی ها برای تو خرید اینترنتی